Información de los Cursos

Eurítmia Social II. La gestió individual i social de l'organisme educatiu.

Línia estratègica: Pla 20-24 3 Gestió d'equips i coordinació docent
Organitza: Fundació Sa Llavor
Modalitat: Curs (Formació per àmbits)
Tipus de formació: Presencial
Àmbit: Estatal
Hores: 18
Comença: 07-07-2025
Finalitza: 09-07-2025
Lloc: Fundació Sa Llavor

Euritmia Social III. Desenvolupament organitzatiu.

Línia estratègica: Pla 20-24 3 Gestió d'equips i coordinació docent
Organitza: Fundació Sa Llavor
Modalitat: Curs (Formació per àmbits)
Tipus de formació: Presencial
Àmbit: Estatal
Hores: 36
Comença: 14-07-2025
Finalitza: 23-07-2025
Lloc: Fundació Sa Llavor

Dirigit a docents de: Tots els nivells

Dirigit a docents de: Tots els nivells


Objectius

Desenvolupar i practicar les habilitats socials necessàries per gestionar i coordinar grups. Experimentar exercicis dinàmics de moviment eurítmic adequats per a contextos socials i educatius. Fomentar la responsabilitat, la confiança i el treball en equip a través de dinàmiques de moviment eurítmic. Aprofundir en l'aplicació dels elements del moviment eurítmic en l'àmbit social, de coordinació i el lideratge de grups.. Aprendre sobre l'organisme social que neix quan un grup de persones treballen juntes amb un objectiu comú.


Objectius

Desenvolupar i practicar les habilitats socials necessàries per gestionar i coordinar grups. Experimentar exercicis dinàmics de moviment eurítmic adequats per a contextos socials i educatius. Fomentar la responsabilitat, la confiança i el treball en equip a través de dinàmiques de moviment eurítmic. Aprofundir en l'aplicació dels elements del moviment eurítmic en l'àmbit social, de coordinació i lideratge. Aprendre sobre l'organisme social que neix quan un grup de persones treballen juntes amb un objectiu comú.


Continguts

Com facilitar la gestió i coordinació de grups a través de dinàmiques de moviment eurítmic i coordinat. Exercicis d'autogestió i autoobservació. Cercle de coaching i altres exercicis de comunicació no violenta procedents de la Teoria U o de l'enfocament NPI per a la gestió i coordinació de grups.
El desenvolupament d'activitats artístiques per enfortir els lligams en un grup de treball.


Continguts

L'organisme social educatiu; tipus d'organismes; etapes del desenvolupament; ponts entre el desenvolupament de l'individu i els organismes socials; processos funcionals. Elements i dinàmiques bàsiques d'Eurítmia Social amb relació a la necessitat específica de l'organització educativa. Els 7 processos vitals a l'individu i les organitzacions socials. Exercicis d'autogestió i autoobservació. El desenvolupament d'activitats artístiques per enfortir els enllaços en un grup de treball.

Metodologia

Els continguts es desenvolupen de forma participativa i dinàmica amb pràctiques metodològiques i tallers artístics. Es desenvolupen tècniques d'aprenentatge experimental que puguin reduir el risc d'una comprensió intel·lectualitzada. Es creen dinàmiques i experiències educatives que facilitin la convivència i potencien les qualitats de cada participant.

Metodologia

Els continguts es desenvolupen de forma participativa y dinàmica amb pràctiques metodològiques i tallers artístics.
Es desenvolupen tècniques d'aprenentatge experimental que puguin reduir el risc d'una comprensió intel·lectualitzada. Es creen dinàmiques i experiències educatives que faciliten la convivència i potencien les qualitats de cada participant.


Transferència

A través de la pràctica grupal de dinàmiques de moviment eurítmic, l'alumnat desenvolupa habilitats individuals i socials. A través d'activitats de lideratge en dinàmiques de moviments grupals, l'alumnat desenvolupa confiança i autoestima.
A través de la pràctica regular d'activitats d'autogestió i autoavaluació dins de l'aula, l'alumnat desenvoluparà habilitats socials i emocionals que afavoreixin la inclusió de tots els membres de la comunitat. A través de la realització de cercles de coaching i exercicis de comunicació no violenta, l'alumnat adquireix eines de comunicació que faciliten el bon ambient a l'aula i la resolució de conflictes escolars.


Transferència

A través de la pràctica de dinàmiques grupals de moviment eurítmic adequades a les necessitats específiques del grup, l'alumnat millora el procés d'aprenentatge. A través de la pràctica regular d'activitats d'autogestió i autoavaluació dins de l'aula, l'alumnat desenvoluparà habilitats socials i emocionals que afavoreixin la inclusió de tots els membres de la comunitat. A través de participiar en activitats artístiques de moviment coordinat, l'alumnat enforteix els vincles individuals i socials en grup que faciliten la coordinació i repercuteixen en un bon clima a l'aula.


Avaluació

Es requereix un 100% d'assistència al curs per validar la formació. Es valora la participació activa i la implicació en les propostes formatives. Avaluació positiva d'un projecte de disseny, implantació i presentació d'experiències educatives desenvolupades amb un enfocament holístic en els centres educatius dels participants. Avaluació positiva d'una memòria de l'aprenentatge professional i del desenvolupament personal durant el procés formatiu que es lliurarà una vegada finalitzat el curs. Avaluació positiva d'una aplicació didàctica on es descriguin les activitats de transferència i aplicabilitat que, a partir del procés formatiu, es puguin desenvolupar en els centres educatius i grups de class


Avaluació

Es requereix un 100% d'assistència al curs per validar la formació. Es valora la participació activa i la implicació en les propostes formatives. Avaluació positiva d'un projecte de disseny, implantació i presentació d'experiències educatives desenvolupades amb un enfocament holístic en els centres educatius dels participants. Avaluació positiva d'una memòria de l'aprenentatge professional i del desenvolupament personal durant el procés formatiu que es lliurarà una vegada finalitzat el curs. Avaluació positiva d'una aplicació didàctica on es descriguin les activitats de transferència i aplicabilitat que, a partir del procés formatiu, es puguin desenvolupar en els centres educatius i grups de classe.