La neuroeducació constitueix un enfocament que integra coneixements de la neurociència, la psicologia i la pedagogia. Té com a objectiu millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge tant dels alumnes com del professorat, entenent que al temps que ensenyam també els docents aprenem. En el programa de Formació en centres que hem duit a terme al llarg del curs 2017-2018, s'han aplicat els principis bàsics de la Neurodidàctica, a l'hora de formar-nos en emocions.
Objectius
artim de la idea de que el cervell es pot educar, i que els professors es poden beneficiar de l'educació emocional fonamentada en la neurociència i la neurodidàctica. L'aprenentatge, vinculat al joc, la curiositat, la sorpresa, l'experimentació el moviment i/o la cooperació es pot potenciar d'acord amb els principis de la neurodidàctica. Emoció, motivació, sorpresa, curiositat, participació, creativitat... són ingredients que inclou el programa ELE. L'objectiu és educar-nos en les emocions.