BONA PRÀCTICA

Títol

Educam les Emocions

Línia estratègica

Pla 16-20 2 Convivència i educació emocional

Any d'inici

2017

Etapes a les que va dirigida

Secundària, Batxillerat, Formació professional

IES Josep Maria Llompart

Carrer de Joan Capó, 2 , Palma, Mallorca
971204601
iesjosepmariallompart@educaib.eu
http://iesllompart.cat/

Document ampliat

Educam les Emocions

Explicació

La neuroeducació constitueix un enfocament que integra coneixements de la neurociència, la psicologia i la pedagogia. Té com a objectiu millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge tant dels alumnes com del professorat, entenent que al temps que ensenyam també els docents aprenem. En el programa de Formació en centres que hem duit a terme al llarg del curs 2017-2018, s'han aplicat els principis bàsics de la Neurodidàctica, a l'hora de formar-nos en emocions.

Objectius

artim de la idea de que el cervell es pot educar, i que els professors es poden beneficiar de l'educació emocional fonamentada en la neurociència i la neurodidàctica. L'aprenentatge, vinculat al joc, la curiositat, la sorpresa, l'experimentació el moviment i/o la cooperació es pot potenciar d'acord amb els principis de la neurodidàctica. Emoció, motivació, sorpresa, curiositat, participació, creativitat... són ingredients que inclou el programa ELE. L'objectiu és educar-nos en les emocions.